מייקרספייס רמת-חן

מייקרספייס רמת-חן

ה"מייקרספייס" הוא מרחב סדנאי לעבודה עצמית וצוותית.

מרחב המייקר שלנו מאפשר לתלמידים למצוא פתרונות יצירתיים לצרכים שהם מעלים.המייקר מאפשר להפוך רעיון למציאות, במרחב שבו לאו טק נפגש עם היי טק. התלמידים עובדים במגוון כלי עבודה מסורתיים כמו מסור, שופין מברג לצד מדפסות תלת ממד ומכונה לחיתוך לייזר. כל אלו עוזרים לתלמידים לפתח ולמדל את רעיונותיהם ,להביאם לכדי תוצר וליצור יש מאין.

תלמידי שכבות ג-ו נכנסים בחצאי כיתות לעבודה סדנאית במסגרת מערכת השעות הקבועה. בנוסף כיתות בית הספר נכנסות למתחם המייקר ספייס למפגשים סביב נושא למידה ולחיזוק והעמקה סביב מקצועות הליבה.

לשכבת ג

בשכבת ג אנו עובדים בעיקר על פירוק והרכבה מחדש של מכשירים חשמליים באמצעות כלי עבודה מסורתיים הנמצאים בארגז הכלים הביתי. דרך הפירוק התלמידים לומדים להבין איך המכשירים בנויים מבפנים ומבינים את עקרונות הפעלתם . בנוסף הם לומדים את אופן השימוש בכלים כמו: פטיש, מסמר, מברג ועוד. העבודה במייקר, מפתחת חשיבה המצאתית ואת היכולת לפתרון בעיות באמצעות משחק ואלתור. ההתעסקות עם החומר מובילה לגילוי דברים חדשים. בפעולה הזאת אנחנו משלבים הרבה יותר ממשחק – אנחנו משלבים ידע מתחומי המדע, האמנות והטכנולוגיה.

אנו לומדים לפרק מכשירים ומבינים את המושג קיימות ומחזור ובונים מהם דמויות חדשות לפי נושא שנתי.

אנו לומדים להרכיב מעגל חשמלי המחובר למנוע רטט דרך יצירת  צעצוע שרוקד על רגלי טושים הנקרא "קשקשן".

לשכבת ד

בשכבה זו אנו שמים דגש על  חקר ופיתוח של משחקים מקוריים תומכי למידה. התלמידים בונים משחקי קופסה, משחקי לוח ומשחקי קלפים שונים, שמחד נשענים על מורשת משחקי הלוח המסורתיים ומאידך מתמקדים בחקר תיאורטי, בפיתוח מקצועי ובעשייה חווייתית. דגש מיוחד ניתן על שיתוף פעולה רב-שכבתי בקהילת בית הספר, תוך שילוב מקצועות ליבה והפקתם כמשחקים הממצים את חווית הלמידה. התלמידים יפתחו משחקים מקוריים שיתמכו את צרכי הלמידה בשכבת ב', תוך מיפוי הצרכים מול צוות המורים והתלמידים הצעירים יותר. בסוף התהליך,  לאחר הכנת המשחקים, ישחקו התלמידים הצעירים במשחקים שפותחו על ידי תלמידי שכבת ד' במסגרת יום שיא.

-אנו לומדים להכין משחקים מסוגים שונים: קופסה, לוח, קלפים

-אנו לומדים לפתח כלי משחק מגוונים מחומרים מתכלים

-אנו לומדים להשתמש במכונת חיתוך הלייזר ובמדפסת התלת מימד כדי לשדרג את המשחק שלנו בכלי משחק

-אנו לומדים לכתוב דף כללים 

-אנו לומדים  כללים לעיצוב משחק ומעצבים את המשחק לפי טעמנו

לשכבת ה

בשכבה זו אנו בונים פרויקט חדשני ומיוחד- סירות המונעות בשלט רחוק.  התלמידים ילמדו מהם העקרונות המאפשרים לסירה לשוט, לצוף ולנווט במים. כל חלקי הסירות מיוצרים במייקר ספייס. גופי הסירות נחתכים במכונת חיתוך בלייזר ומדחפי הסירות מודפסים במדפסת תלת מימד. הסירה תיבנה שלב אחר שלב, תוך שימוש מדורג בחומרי איטום ידידותיים לסביבה, הלחמה וקישוט הסירות במרחב האמנות. גולת הכותרת – יציאה להשטה משותפת של הסירות באגם הפארק הלאומי.

-אנו לומדים עקרונות פיסיקליים המאפשרים את השטת הסירות

אנו לומדים לחתוך את חלקי הסירה במכונת חיתוך בלייזר 

-אנו לומדים להדפיס את מערכת ההיגוי במדפסת תלת מימד

-אנו לומדים להדביק את החלקים זה לזה ולאטום בחומרי הדבקה מיוחדים וידידותיים לסביבה

לשכבת ו

העבודה בשכבת ו מתרכזת סביב עקרונות הפעלת טכנולוגית ההדפסה בתלת מימד וחיתוך בלייזר. אנו לומדים להכיר כיצד היא פועלת המדפסת, יתרונותיה וחסרונותיה. אנו מתעדכנים בחידושים ופיתוחים של עולם ההדפסה התלת מימדית . אנו לומדים את יסודות העבודה בתוכנת  טינקרקאד, תוכנה למידול בתלת מימד , אשר משמשת אותנו לתכנון ומידול. אנו מתנסים בתכנון דמות, משלב הסקיצה למידול בתלת מימד, מעצבים כלי תחבורה ולומדים לעבוד עם מקורות השראה, מידול של חלקים להרכבה ויצירת תנועה. אנו עובדים על תהליך פיתוח המוצר והרעיון מתוך מטרה שכל תלמיד יוכל לתכנן, למדל ולהדפיס את רעיונותיו. בסופו של דבר אנו בונים משחק קבוצתי המיישם את העקרונות שנלמדו וחיזוק עבודת צוות.