שבילי רפואה

יצירת דגם תלת מימדי תא אנימלי/ תא צמחי במהלך לימודי הביולוגיה נחשפו תלמידי כיתה ז' לראשונה לנושא התא, ולמדו להכיר את חשיבות התא בתור יחידת הבסיס של היצור החי. התלמידים למדו להבחין באברונים השונים המרכיבים את התא וכן על משמעותו ותפקידו של כל איברון. יצירת הדגם באופן פיזי סייע לתלמידים להעמיק בידע הנלמד. לימוד נושא זה יהיה בעתיד בעל חשיבות מרכזית להכרת מבנה התאים ולהבנת תהליכים המתרחשים ברמה התאית, וכן יסייע להבין תופעות ביולוגיות המתרחשות ביצור השלם.

פרויקט "שבילי רפואה"

במסגרת לימודי המדעים (כימיה, פיזיקה וביולוגיה), התלמידים בחרו נושא לחקר מדעי- רפואי הקשור למחלה, תסמונת או הפרעה כלשהי הפוגעת בבני אדם. התלמידים העמיקו וחקרו בנושא תוך התייחסות לפירוט האנטומיה והפיזיולוגיה של המערכת העיקרית הבריאה הנפגעת כתוצאה מפגיעת המחלה. התלמידים העמיקו בגורם למחלה (וירוס/ חיידק, גורם גנטי, גורם סביבתי) התמקדו בנושא הנבחר תוך התייחסות לתסמינים, לתופעות ולדרכי הטיפול בה.

הנושא הנחקר התבסס על מחקרים עדכניים (מהשנים האחרונות) דבר שסייע לתלמידים להבין את המשמעות של גילויים חדשניים פורצי דרך ברפואה העשויים לסייע בהתמודדות עם מחלות שונות כפי שהוצגו.

עבודת החקר הוצגה בכיתה וקיבלה התייחסות לדרך שבה התלמידים חקרו את הנושא וערכו אותו לכדי הצגתו.

בסיום ההיצג התלמידים נדרשו להציג "פוסטר מדעי" המייצג באופן מרוכז את עיקרי ההרצאה.